خسارت ۵۰ میلیاردی سیل به سوادکوه/۲۵ خانه را آب گرفت/چرخه معیوبی که هر دوره خسارت می‌آورد

خسارت ۵۰ میلیاردی سیل به سوادکوه/۲۵ خانه را آب گرفت/چرخه معیوبی که هر دوره خسارت می‌آورد

علی‌رغم گرمی طاقت‌فرسای هوا در طی ماه اخیر، مدتی می‌شود که ابرهای باران‌زا، مهمان آسمان مازندران شده‌اند و این تغییر جوی علاوه‌بر خنکی نسبی دما در برخی نقاط و کاهش دمای محسوس در ارتفاعات ، باران‌های قابل‌توجهی را هم به ارمغان آورد. باران‌هایی که تداوم و شدت‌شان در برخی نقاط استان منجر به وقوع سیل و به بار آوردن خسارت‌های جدی شد. 

سوادکوه ، شهرستان سیل‌زده این روزهای مازندران است که بخش روستایی و راه‌های آن، خسارت‌های جدی را دچار شده‌اند. روزهای پایانی تیرماه شاهد شدت بارندگی و وقوع سیل در این شهرستان و خسارت‌هایی بوده‌ایم. این چند روز سپری شده از مرداد‌ماه نیز با افزایش شدت بارندگی‌ها و وقوع سیلاب‌های عظیم در روستاهای نواحی کوهستانی سوادکوه، بحرانی با خسارت‌های میلیاردی رقم خورد.‌ خسارت‌ هایی که باتوجه به بارندگی مجدد و سیل روز گذشته، همچنان در حال برآورد است.

عین‌الله طالبی فرماندار شهرستان سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درمورد خسارت‌های سیل، اظهار داشت: در بخش‌های مختلف از جمله زیربنایی، کشاورزی و مسکن، خسارت داشتیم. در بخش زیربنایی ما معابر، راه‌های داخل بافت، راه‌های فرعی، تخریب کانال و آبروهای حاشیه جاده، تخریب پل‌های معابر فرعی و گوشواره‌های پل، آسیب داشتیم که 7 نقطه ازجمله پل‌های آپون، آزادمهر، بِرنِت، خِرچ ، بِزِلّا و دهمیان ، گوشواره‌های پل به دلیل شدت سیل آسیب دیدند.

وی افزود: در بخش زیرسازی هم دچار خسارت شدیم ازجمله زیرسازی آسفالت در روستای کارمزد. علاوه‌بر آن اراضی باغی ، کشاورزی و راه‌های بین مزارع هم دچار آسیب شدند. تعدادی تلفات دامی هم داشتیم.

اخبار مرتبط

وقوع حریق در منطقه آزادمهر سوادکوه

سیل به بلده هم خسارت وارد کرد

16 میلیاردی تسهیلات رونق تولید‌ در سوادکوه‌شمالی پرداخت شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha